پرواز پیتزا توسط کواد کوپتر در بمبئی

پرواز پیتزا توسط کواد کوپتر در بمبئی

رساندن پیتزا به مشتریان توسط کواد کوپتر

توجه به بالا بردن درآمد، و خلاصی از بغرنج بودن و ماندن در راه بندان، صاحب یک رستوران در شهر بمبئی در کشور هندوستان را بر آن داشت تا برای رساندن پیتزا به مشتری، اقدام به استفاده از پرنده بدون سرنشین – کواد روتور – بنماید. 

تمامی ما مطالبی در مورد هیولا و یا غول تجارت جهانی به نام طرح آمازون در مورد استفاده از مالتی روتور برای رساندن بسته ها به مشتریان را خوانده ایم.

میکائیل رجانی مسئول و مجری پیتزا فروشی فرانسسکو به خبرگذاری PTI today می گوید:

” ما در یازدهم ماه می در آزمایش حمل و رساندن  پیتزا با یک پرنده بدون سرنشین (UAS) به مشتری که در فاصله یک و نیم کیلومتری از ما قرار داشت موفق بودیم.”

قرار بر این بود که این یک پرواز آزمایشی، برای تایید استفاده مداوم از این روش در سال های آینده باشد.

آقای رجانی می گوید:

کواد کوپتر برای انجام این ماموریت از منطقه Lower Parel واقع در مرکز شهر بمبئی به قصد رساندن پیتزا به مقصد ساختمان high-rise در منطقه Worli پرواز نمود. او به سرعت صعود نمود و این اولین باری بود که در این مملکت پدیده پرنده بدون سرنشین که میتواند در همه جا حضور داشته باشد برای رساندن پیتزا استفاده گردید.

او می گوید: این اغذیه فروشی در دو سال گذشته شروع بکار کرده و از حمل پیتزا توسط کواد روتور یک ویدیو تهیه نموده است. او می افزاید که دوستش که میکانیک خودرو است به او در به انجام رساندن این پرواز کمک نموده است.

آقای رجانی که در یک خانواده دارای شغل منسوجات بزرگ شده است میگوید: صرف کمتر وقت و انرژی برای این مرکز تغذیه در رساندن پیتزا بسیار مهم است که با بکار بردن وسائط نقلیه دارای دو چرخ امکان پذیر نمی گردد.

او می گوید: ” کاری که ما انجام دادیم در دو تا چهار سال آینده بسیار معمولی خواهد شد چرا که قیمت هر پرنده بدون سرنشین دو هزار دلار آمریکا خواهد بود. در حال حاضر محدودیتهایی برای استفاده از پهپاد برای کارهای تجاری وجود دارد. از جمله اینکه آنها نباید بیش از 400 پا (121 متر) از سطح زمین ارتفاع داشته باشند و اینکه نباید از بالای مناطق امنیتی عبور نمایند. البته قوانین پرواز فدرالی آمریکا (FAA) در سال آینده منتشر خواهد گردید و استانداردی برای این کار وجود خواهد داشت.

جدا از این محدودیتها، مشکل این که باطری کواد کوپتر پس از پیمودن هشت کیلومتر مسیر هوایی ضعیف و یا کاملن تخلیه گردد نیز وجود دارد. با پیش بینی درست و قرار دادن یک ایستگاه برای تعویض و یا شارژ باطری این مشکل نیز قابل حل خواهد بود.

در ضمن استفاده از کواد کوپتر محدودیتهایی هم برای میزان وزن بار دارد که اگر به جای کواد کوپتر از مولتی رتور هشت ملخه _ هگزا کوپتر – استفاده نماییم می توانیم تا حد وزن 8 کیلوگرم بار را جا به جا نماییم.

علاو بر کارآیی های استراتژیک، پرنده های بدون سرنشین در ابعاد وسیعی جهت عکس برداری هوایی و فیلم برداری هوایی برای تهیه ویدیو از مراسم های ازدواج و تظاهرات ها و غیره را دارند.

رجانی می گوید: در حال حاضر، هدایت پرنده های بدون سرنشین ما به صورت دستی انجام می پذیرد، اما در آینده نزدیک با استفاده از سیستم راه یابی(GPS) می شود حافظه این پرنده ها را طوری برنامه ریزی نمود که بطور کاملا خودکار پرواز نموده و ماموریت مورد نظر را انجام دهند.

هواپیمای بدون سرنشین در زمان پرواز آزمایشی پیتزا را در یک جعبه معمولی پیتزا حمل نمود اما در پروازهای آینده و با استفاده از مالتی روتورهای قوی تر و بزرگتر قادر خواهیم بود پیتزا را در جعبه های مخصوصی قرار دهیم که از آسیب و آلودگی هوا محفوظ بماند.