اکتا روتور دوربرد شماره 1

اکتا روتور دوربرد شماره 1 شرکت داوین یک مولتی روتور 8 ملخه می باشد که تمامی توانایی ها و قابلیت های کواد کوپتر دوربرد این شرکت را دارد بعلاوه اینکه این اکتا کوپتر – اکتا روتور – طوری طراحی و ساخته شده است که اگر در حین ماموریت به هر دلیلی یکی از موتورهای آن از کار بیافتد، اکتا روتور بتواند به سلامت خود را به پایگاه رسانده و بصورت مطمئن فرود آید. این اکتا روتور توانایی طی مسیر تا 10 کیلومتر را هم بصورت هدایت دستی توسط خلبان و هدایت از طریق دریافت تصویر زنده و هم بصورت تماما اتوماتیک توسط خلبان خودکار دارا میباشد. 

مشخصات

 

وزن حدود پنج کیلوگرم

 

فاصله موتور تا موتور 60 سانتی متر

 

مدت زمان پرواز 35 دقیقه

 

توانایی حمل یک کیلوگرم بار

 

قابلیتها

 

وزن این اکتا روتور دوربرد نسبت به اندازه آن بطور غیر قابل باوری زیاد می باشد. البته که این امر بدون دلیل نبوده و حاصل تحقیقات و آزمون های زیادی است. از آنجا که هدف اصلی استفاده از این اکتا کوپتر طی مسافت 10 کیلومتر و انجام ماموریت هایی از قبیل دیدبانی، تجسس و نقشه برداری هوایی است باید این پرنده را طوری ساخته و تنظیم می کردیم که بتواند در وزش بادهای قوی ماموریت خود را با نهایت دقت و با کنترل کامل به اتمام برساند. وزن زیاد و تعداد 8 عدد موتور قوی و همچنین نحوه قرار گیری موتورها بر روی بدنه مالتی روتور که اصطلاحا به آن X8 گفته می شود، پایداری این اکتا روتور – مولتی روتور هشت ملخه – را چندین برابر کرده است.

 

این اکتا روتور با اینکه به لحاظ اندازه کوچک می باشد اما توانایی حمل بار تا یک کیلوگرم را دارا می باشد. با نسب دوربین های مناسب می توان از این اکتا روتور به منظور نقشه برداری هوایی استفاده نمود که در این صورت توانایی نقشه برداری هوایی از 64 هکتار زمین را در یک پرواز دارا خواهد بود.

 

نقطه قوت این مالتی روتور علاوه بر اینکه توانایی پرواز در صورت خراب شدن یکی از موتورها را دارد این است که این اکتا کوپتر از سه طریق قابل هدایت است. روش اول بصورت معمول مثل همه پرنده  های هدایت پذیر از راه دور دیگر، یعنی هدایت از طریق رادیو کنترل به هنگامی که پرنده در محدوده دید می باشد روش دوم، هدایت از طریق تصویر زنده که دوربین نصب شده روی پرنده به مانیتور نصب شده در ایستگاه زمینی ارسال می نماید است و روش سوم پرواز و فرود کاملا خودکار بر اساس برنامه های داده شده به سیستم خلبان خودکار می باشد. ترکیب این سه نوع نحوه هدایت در صد انجام  موفقیت آمیز ماموریت این پرنده را بالا برده و ریسک های نقص فنی در پرواز و اختلال در کنترل را به حد اقل می رساند.

 

گزینه ها

این پرنده برای کارهای متفاوتی مناسب می باشد حتی برای حمل و تحویل بار. می توان روی این پرنده دوربینهای مخصوص نقشه برداری هوایی و دوربینهای چند طیفی مخصوص مدیریت کشاورزی نصب نمود و از قابلیت دوربرد بودن و مدت زمان پروازی بالای این پرنده در چنین کار بردهایی نهایت استفاده را نمود.