مصاحبه ماهنامه عصر کیمیاگری با سعید اسدی مدیر عامل شرکت داوین

ماموریتهای آتی داوین در حوزه نظارت و مدیریت خطوط لوله نفت و گاز و خطوط برق فشار قوی است

دانلود فایل مصاحبه

نقشه برداری هوایی با پهپاد شرکت داوین

مهندس سعید اسدی مدیر عامل شرکت مهندسی فراپرواز داوین در گفتگو با عصر کیمیاگری

ماموریتهای آتی داوین در حوزه نظارت و مدیریت خطوط لوله نفت و گاز و خطوط برق فشار قوی است

فاطمه رضایی خاچکی

مهندس “سعید اسدی”، مدیر عامل شرکت مهندسی “فراپرواز داوین” در رشته رسانه و فناوری اطلاعات در دانشگاههای اسلو نروژ و دلفت هلند تحصیل کرده است. وی شرکت داوین را در سال 1391 با هدف ساخت، مونتاژ و ارائه خدمات توسط پرنده های هدایت پذیر از دور که به آن در فارسی اختصارا پهپاد و به انگلیسی UAV و یا UAS گفته می شود، تاسیس نموده است. این شرکت در سال 1395 عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گردید. از آنجا که تاسیس شرکت با ورود و بکار گیری پر سرعت پهپادهای بسیار هوشمند کوچک و غیر نظامی به عرصه علم و صنعت مصادف گردید این شرکت بر آن شد تا تمام تلاشش را بنماید که در ایران نیز شاهد بکارگیری این ابزار نوین در زمینه صنایع باشیم و با وجود تمامی مشکلات مربوط به تحریمها پروژه هایی را انجام دهد که حتی در سطح جهانی در نوع خود نمونه باشند.

به عنوان سوال اول بفرمایید شرکت داوین چه خدمات پهپادی در حوزه صنعت در حوزه شیمی و نفت و گاز ارائه می کند و چه پروزه هایی تاکنون در این زمینه انجام داده است و چه برنامه هایی در آینده دارد؟

هم اکنون شرکت ما خدمات بیشماری را ارائه می نماید. مهم این است که برای هر مامویتی نوع پهپاد خاص آن ماموریت انتخاب شده و تجهیزات و ماژول های خاص آن ماموریت روی پهپاد نصب گردد. از آنجا که تخصص ما در زمینه ارائه خدمات توسط پهپادهای غیر نظامی می باشد و صنعتگران امروزی در حال پی بردن به نقش مهم پهپاد در سرعت بخشیدن به امور صنعتی، تنزل هزینه ها و اخذ نتایج کیفی تر می باشند شرکت داوین نیز خدمات متنوعی را مخصوصا در زمینه نفت و گاز ارائه می نماید. به عنوان مثال با نصب اسکنرهای لیزری روی پهپاد مدل سه بعدی دقیقی از سازه های پتروشیمی بدست می آید که میتوان نقصانهای ایمنی را از روی این مدلها مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. همچنین می توان دریافت که سازه تا چه اندازه با طراحی های قبل از ساخت همخوانی و یا خطا دارد و یا برای جدا سازی بخشهای خراب یا قدیمی و جایگزین نمودن آنها با سازه های جدید از این مدلها استفاده نمود. بازدید برجهای تقطیر، مخازن اکسیداسیون و مدیریت پسماندها توسط پهپاد سریعتر و دقیقتر انجام میگردد. تراز کردن، طراحی مسیر و بازدید خطوط لوله از طریق نقشه برداری هوایی و محاسبه مسیرهای بهینه با توجه به شرایط و عوارض خاک، نشتی یابی و ارزیابی ریسک زیست محیطی، همه این موارد با نصب ماژولهای مناسب روی پهپاد امکان پذیر می باشد. ماژولها و تجهیزاتی مانند دوربین های دیجیتال معمولی، دوربین های حرارتی و یا دوربین های چند طیفی.

علاوه بر پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) که معادل اختصاری انگلیسی UAV: Unmanned Aerial Vehicle است، همچنین رباتهای بدون سرنشین زیر دریایی که به انگلیسی اصطلاحا به آنها UUV: Underwater Unmanned vehicle گفته می شود  نقش مهمی را در نظارت به سازه های صنعتی زیر آب مثل خطوط لوله ایفاء می نمایند. و برخی از این رباتها قادر با انجام عملیاتهایی مانند جوشکاری زیر آب میباشند.

ما در حال برنامه ریزی جهت طراحی و بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام بعضی از ماموریتهای صنعتی از جمله در حوزه نظارت و مدیریت خطوط لوله نفت و گاز و خطوط برق فشار قوی می باشیم که بزودی نتایج آن مشخص خواهد گردید. همچنین شرکت داوین با رایزنی و همکاری با دیگر شرکتهای داخلی و خارجی  استفاده هواپیماهای بال ثابت بدون سرنشین، پهپادهای آتش نشان و رباتهای بدون سرنشین زیر آب را نیز در آینده نزدیک در دستور کار خود قرار داده است.

در مورد خطوط شبکه برق چطور؟

در مورد بررسی و نظارت بر خطوط برق استفاده از پهپاد بسیار به صرفه تر و سریعتر از روشهای دیگر می باشد. بسیاری از مشکلات متداول خطوط برق براحتی توسط پهپاد قابل شناسایی می باشند. مشکلاتی از قبیل: رشد گیاهان در امتداد خطوط، ساخت و سازهای جدید و تجاوز به حریم خطوط برق، قطعی خطوط، زنگ زدگی کابلها، وجود خسارت در اثر رعد و برق یا لانه ساختن پرندگان روی خطوط و یا استهلاک. با استفاده از ماژولهای حرارتی روی پهپاد میزان حرارت روی خطوط مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن می توان دریافت که کار انتقال بدرستی انجام میگردد یا مشکلی در تجهیزات و اتصالات برقی وجود دارد. همچنین در صورت وجود حرارت بیش از حد در خطوط می توان عیب یابی انجام داده و از آتش سوزی و قطعی خطوط جلوگیری نمود.

در مورد معدن چه فعالیتی داشته اید؟

در صنعت معدن نیز نمی توان نقش پهپادهای تجاری را نادیده گرفت. با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط پهپاد ما می توانیم زمین شناسی معدن را در طول مدت زمان تحت تجزیه و تحلیل قرار داده و هر گونه تغییر و تحولات حجمی را توسط مدلهای ارتفاعی بدست آمده تحت مدیریت قرار دهیم. در زمینه معدن ما با شرکت آرکامپ در ایران همکاری داریم. این شرکت به صورت تخصصی در حوزه جی.آی.اس و معادن خدمات ارائه مینماید که با همکاری دو جانبه توانسته ایم با استفاده از توانایی پهپادها و علم فتوگرامتری نتایج بسیار مفیدی در حوزه صنعت معدن بدست بیاوریم.

شرکت شما در حوزه کشاورزی چه پروژه هایی انجام داده است؟

صنعت کشاورزی دقیق نیز یکی از مواردی است میتوانم بگویم در پذیرش استفاده از پهپادها در اکثر کشورهای جهان و همچنین در ایران پیشرو بوده است. در یکی از پروژه های ما که پرواز و عکس برداری هوایی برای پژوهشکده جهاد کشاورزی استان البرز انجام دادیم منجر به نتایج مفیدی در استفاده از پهپاد مجهز به دوربین های چند طیفی در صنعت کشاورزی گردید. از آنجا که صنعت کشاورزی با یک مشکل بزرگ رو برو است. حدود نیمی از “ورودی ها”در کشاورزی (از مایعات تا آفت کش ها، قارچ کش و علف کش ها) به طور معمول هدر می روند، چرا که آنها به مقدار بیشتر از نیاز و یا در محل اشتباه بکار برده می شوند که این امر می تواند فاجعه بار باشد – از شیوع بیماری تا از دست دادن محصول – اما با استفاده از پهپاد در صنعت کشاورزی، کشاورزان خیلی راحتتر و سریعتر در میابند که مشکل گیاهان چیست و خیلی زود با استفاده از مواد شیمیایی صحیح و به میزان دقیق مشکل را برطرف خواهند نمود. آنها از آفت کش ها و قارچ کش ها تنها زمانی که نیاز دارند استفاده می کنند و با کمترین مقدار لازم، که این امر باعث کاهش بار شیمیایی در غذا و محیط زیست و صرفه جویی در هزینه خواهد شد. شاید در یک مزرعه کوچک بتوان امور کشاورزی را تا حدی بدون کمک پهپاد تحت کنترل داشت اما در یک مزرعه بزرگ، بهترین معاون و کمک کار پرنده های بدون سرنشین خواهند بود. پهپادهای شرکت داوین در هر جایی از آسمان می توانند پرواز می کنند و این مزیت اصلی آنها می باشد که به معنای ”اطلاعات به موقع در زمان” می باشد. یعنی بررسی های روزانه برای پیدا کردن بهترین زمان مناسب جهت درو کردن محصول. به همین ترتیب، تغییرات در طول زمان می تواند به همان اندازه روشنگر باشد. هدف از نقشه برداری هوایی محصول توسط پهپادها، نشان دادن چیزی به کشاورزان است که آنها نمی توانند با چشمان خود ببیند، و “بعد زمان” در اینجا نقش خود را آشکار می نماید. با انجام بررسی های محصول به طور منظم توسط پهپادها یعنی هر روز و یا هر هفته، و با استفاده از نرم افزار جهت برجسته کردن تفاوت ها در طول زمان، می توان تفاوت رشد محصول را بین مناطق یک زمین کشاورزی به صفر رسانید که این موضوع یعنی بالا بردن بهره وری و خیلی ساده یعنی درآمد و پول بیشتر. از طریق عکسبرداری هوایی از روی مزارع توسط دوربین های چند طیفی میتوان شرایط گیاهان و زمین کشاورزی را از جهات مختلف تحت تجزیه و تحلیل قرارداد و بهترین شیوه مدیریت و نگهداری و رشد گیاهان را به کار گرفت. به عنوان مثال کار با NDVI (شاخص تقاوت گیاهی نرمالیزه شده) که در واقع یک نقشه برداری از محصول می باشد بسیار آسان است؛ که تفاوت بین نور قرمز منعکس شده از گیاهان و نور نزدیک به مادون قرمز را نشان می دهد. کلروفیل سالم، نور قرمز را جذب و نور نزدیک به مادون قرمز را منعکس می نماید. در حالی که کلروفیل آسیب دیده هر دو را منعکس می نماید. برای این کار نیازی به دوربین های گران قیمت جهت جمع آوری داده ها نمی باشد. عکسهای گرفته شده توسط دوربین معمولی و دوربین مالتی اسپکترال نصب شده بر روی پهپادها از مزرعه کشاورزی به خوبی تفاوت کار را نشان می دهد.

در زمینه نقشه برداری هوایی شهری چه پروژه هایی انجام داده اید؟

شرکت داوین یکی از اولین شرکتهای ایرانی است که قادر است از مساحتهای بیشتر و کمتر از 1000 هکتار بوسیله عمود پروازهای بدون سرنشین نقشه برداری هوایی نماید. امروزه استفاده از نقشه های هوایی در تسریع تهیه و ترسیم نقشه های توپوگرافی و کاداستر و انواع دیگر فعالیتهای مهندسی نقشه برداری و اطلاعات سنجی مکانی بسیار حائز اهمیت است. پرنده های بدون سرنشین عمود پرواز کار تهیه نقشه های هوایی را کم هزینه تر، سریعتر و با ریسک کمتر به انجام می رسانند. یکی دیگر از استفاده مهم از پهپادهای غیر نظامی تهیه نقشه های کاداستر شهری و روستایی می باشد. یکی از بارزترین کارهایی که شرکت ما توسط پهپاد انجام داده است در حوزه نقشه برداری هوایی کاداستر شهری می باشد که می توان گفت هنوز هم در سطح جهانی هیچ شرکتی نقشه برداری شهر های بزرگ را توسط پهپاد انجام نداده است. نقشه برداری شهری توسط پهپاد به غیر از مسائل فنی، نیازمند رعایت اصول ایمنی و امنیتی بسیار زیادی می باشد. می توانم بگویم معمولا این کاربرد تنها ویژه کشورهایی است که تا کنون به هر دلیل راندمان پایینی برای تهیه نقشه های بروز شهری و روستایی داشته اند. یکی از کارهای بی نظیر شرکت ما در این صنعت تهیه نقشه کاداستر تعدادی از شهرهای ایران از جمله شهر کنارک واقع در استان و سیستان و بلوچستان می باشد. کار نقشه برداری شهرهایی مانند کنارک که از بافت بسیار متراکم و نامنظم تشکیل شده اند بدون استفاده از عکسهای هوایی بروز و با وضوح بالا تقریبا غیر ممکن بود و استفاده از پهپاد باعث شد این کار با دقت و سرعت بالا صورت گیرد. همچنین داشتن یک نقشه و عکس ارتوی بروز و با وضوح بالا در هر شهر و روستایی کمک بسیار مفیدی در زمینه مدیریت بحران شهری و روستایی خواهد نمود. در بسیاری از کشورهای جهان شرکتهای بیمه نیز برآورد و پرداخت خسارات مالی را منوط به ارائه تصاویر هوایی قبل و بعد از وقوع حوادث می نمایند که مسلما سریعترین شیوه تهیه اینگونه تصاویر هوایی پهپادها می باشند. شرکت داوین آماده است تا با مناسبترین قیمت، خدمات تهیه نقشه های هوایی را برای شرکتها و یا سازمانهای مختلف ارائه نموده و همچنین با در اختیار گذاشتن تجهیزات و آموزشهای مربوطه، این صنعت به روز و مفید را به این شرکتها و سازمانها انتقال دهد.

در سایر حوزه ها چطور؟

حوزه های دیگر فعالیت داوین در زمینه های 1- تصویر برداری هوایی هنری در حوزه فیلم و سینما، 2- مناسبتهای ورزشی، 3- مرزبانی، محیط بانی و دیدبانی است که به ترتیب توضیح می دهم.

تصویر برداری هوایی هنری در حوزه فیلم و سینما:

امروزه می بینیم که یکی از بیشترین استفاده از پهپادهای تجاری در صنعت سینمایی و هنری می باشد. با ارزانتر شدن پرنده های بدون سرنشین که قابلیت تصویر برداری هوایی را دارند در آینده نزدیک احتمالا استفاده از پرنده های بدون سرنشین در مراسمهای مختلف به یک استاندارد تبدیل خواهد گردید. البته هم اکنون در ایران تیمهایی داریم که با استفاده از پرنده های بدون سرنشین بصورت حرفه ای در سطح جهانی مشغول تصویربرداری هوایی هنری و سینمایی می باشند. مانند گروه فرادید که سکانسهای هوایی فیلم محمد رسول الله را ساخته اند. تصویربرداری هوایی حرفه ای و حمل دوربین های سنگین وزن سینمایی ملزم به استفاده از مولتی روتورهای با استحکام و بدون ارتعاش و لرزش می باشد.

سرعت توسعه علم و فناوری در زمینه رباتیک و پهپادها در عصری که ما هم اکنون در آن زندگی می کنیم ثابت خواهد کرد که از این پس سازمانها و شبکه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی بدون استفاده از دوربینهای حرفه ای که توسط پهپادها به پرواز در می آیند قادر نخواهند بود مخاطبهای جدی پیدا نمایند. پرنده های بدون سرنشین دارای یک دوربین حرفه ای برای ضبط و بطور همزمان ارسال تصویر زنده به ایستگاه زمینی می باشند. کارگردان صحنه قادر خواهد بود تصاویر را بصورت زنده مشاهده نموده و دستور تغییرات لازم را بدهد. فیلم بردار صحنه نیز میتواند با یک رادیوی کاملا مجزا دوربین فیلم برداری را در هوا بنا به سلیقه و علاقه خود به سمت سوژه مورد نظر بچرخاند. پایه های پرنده در هنگام پرواز تا خواهند شد و یک زاویه دید ۳۶۰ درجه برای دوربین فیلم برداری در هوا محیا خواهند نمود.

تصویر برداری حرفه ای و حمل دوربین های سنگین وزن سینمایی ملزم به استفاده از مولتی روتورهای با استحکام و بدون ارتعاش و لرزش می باشد. شرکت داوین، تصویر برداری مراسم 22 بهمن 1393 را در شرایط بارانی انجام داد.

فیلم برداری هوایی از مسابقات ورزشی: پهپادها و مالتی روتورهای شرکت داوین با مداومت پروازی بالای 30 دقیقه و مجهز به دوربین هایی که مخصوص فیلم برداری از صحنه های ورزشی با فرمت فول اچ.دی می باشند بهترین گزینه برای از دست ندادن مسابقات ورزشی هستند. ما مالتی روتورهایی داریم که می توانند یک نیم مسابقات فوتبال را بدون اینکه برای شارژ به زمین بنشینند از لحظه لحظه مسابقه فیلم برداری نمایند. همچنین پهپادهای دوربرد شرکت داوین می توانند گزینه خوبی برای تصویر برداری هوایی از مسابقات و مناسبتهای ورزشی که ورزشکار مسافت زیادی را طی می نماید باشند.

مرزبانی، محیط بانی و دیدبانی:

خوب فکر می کنم با توجه به اتفاقات ناگواری که هر از گاهی برای هموطنان مرزبان و محیط بان کشورمان می افتد نباید کارایی پهپادها و کمکی که آنها میتوانند در حفظ جان این هموطنان بنمایند را نادیده گرفت. با استفاده از پهپادهایی که براحتی قادر هستند در یک مسیر از قبل تعیین شده توسط ناوبری خودکار به شعاع بیش از 10 کیلومتر به گشت زنی و ارسال تصاویر زنده پرداخته و در صورت لزوم بصورت دستی به مناطق مورد لزوم هدایت شده و گزارش تصویری ارائه نمایند می توان به عنوان چشم مرزبانان و محیط بانان استفاده نمود تا با اشراف بیشتر بر روی اتفاقاتی که در حال رخ دادن است زمان و شرایط را به نحو مفیدتری مدیریت نموده و بتوانند راه حلهای مناسبتر و مطمئن تری را برای رو در رو شدن با این مشکلات برگزینند.

شرکت شما از چه نوع پهپادهایی استفاده می کند؟

همانطور که عرض کردم نوع پهپاد بستگی به ماموریتی دارد که قرار است انجام شود. شرکت ما فعالیت خود را با پهپادهای عمود پرواز که معمولا به آنها مالتی روتور گفته می شود آغاز نمود. از آنجا که هر چه اندازه پهپاد بزرگتر باشد (مثلا بین 8 تا 10 کیلوگرم) در مقابل باد مقاومتر بوده و قابلیت حمل تجهیزات سنگینتر و دقیقتری را دارد، در ابتدا با مالتی روتورهای بزرگ کار را شروع کردیم. اما به مرور تجربه نشان داد عمود پروازهای بزرگ نقاط ضعفی هم دارند از جمله اینکه در صورت بروز مشکل فنی و سقوط، احتمال خسارت بیشتری وجود خواهد داشت. بنابر این با طراحی ها و آزمونهای مکرر به نتایجی دست یافتیم که بسیار مفید واقع گردید. در حال حاضر ما از عمود پرواز هایی استفاده می کنیم که به لحاظ سایز و وزن در حد متوسط و سبک باشند (بین 3 تا 4 کیلوگرم) ولی به لحاظ کارایی تقریبا بازدهی های مشابه عمود پروازهای بزرگ را داشته و در عین حال بسیار ایمن تر و قابل حمل تر باشند. یکی از مهمترین و کاربردی ترین قابلیتهای مالتی روتورهای شرکت داوین سیستمهای ناوبری آنها می باشد. این سیستمها هدایت مالتی روتور را از زمان برخاستن از زمین و شروع ماموریت تا زمان نشستن و پایان ماموریت بعهده می گیرند. توسط پشتیبانی این سیستم ناوبری حتی فردی که توانایی زیادی در هدایت مالتی روتور ندارد می تواند مسیر مورد نظر مالتی روتور را از طریق یک لپ تاپ و یا آی پد بر روی نقشه تعیین نموده و با زدن یک دگمه، پهپاد ماموریت مورد نظر را شروع نموده و به پایان خواهد رساند.

مهمترین کاربردهای مالتی روتور یا پهپادهای دوربرد شرکت داوین از جمله تمامی موضوعات تصویر برداری هوایی، گشت زنی مرزی، محیط بانی، بررسی خسارات طبیعی، جستجوی افراد گم شده در طبیعت، امداد رسانی به مناطق و محل های غیر قابل دسترس، اکتشاف و عیب یابی صنعتی می باشد.

مهمترین ویژگی یک مالتی روتور ارتعاش کم آن است. باید توجه داشت که تنها پیش شرط به پرواز درآوردن یک مالتی روتور جهت طی مسافتهای طولانی فقط این نیست که مالتی روتور دارای مداومت پروازی بالا باشد. مالتی روتورهای دوربرد باید از همه نظر به بهترین نحو تهیه و جمع شده باشند و گاهی الزامی است که بعضی از قطعات آنها بهینه شده باشند و سیستمهای بک آپ (پشتیبانی جایگزین) برای هدایت داشته باشند که در صورتی که یکی از سیستمها به هر دلیل در نیمه راه بطور مطلوب عمل نکرد، با استفاده از سیسمتهای دیگر بتوان پرنده را بطور ایمن به محل پرواز برگرداند. مالتی روتور های دوربرد شرکت داوین دارای کمترین ارتعاش، بیشترین استحکام و قابلیت حمل و جابجایی بالایی می باشند.

هنر ساخت، مونتاژ، تنظیم و پرواز مالتی روتورهایی که قابلیت انجام ماموریتهای حرفه ای دارند به این است که تناسب وزن، استحکام، قدرت و میزان دقت عمکرد در آنها بصورت حرفه ای و اصولی رعایت شده باشد. مهندسین شرکت داوین پس از تحقیقات و تجزیه و تحلیلهای فراوان و داشتن ارتباط تنگانگ با شرکتها و مراکز تحقیقاتی در کشورهای پیشرفته توانسته اند به بهترین نتایج در بوجود آوردن تناسب فوق الذکر دست یابند و این دستاوردها را در ساخت عمود پروازهای بدون سرنشین خود پیاده نموده اند که خوشبختانه به یاری خدا تمامی محصولات تصویربرداری هوایی عرضه شده این شرکت تا کنون به بهترین نحو قابل ارائه خدمات عنوان شده بوده اند.

سخن پایانی؟

هدف شرکت داوین تنها فروش و ارائه خدمات توسط پهپادهای تجاری نمی باشد. ما قصد داریم در زمینه استفاده از پهپادها در امور صنعتی و تجاری کشور عزیزمان ایران اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نموده و آرزو داریم که روزی در میهن ما نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته از پرنده های بدون سرنشین جهت رشد اقتصادی، صنعتی و امنیتی و همچنین کاهش هزینه های تولید، صنعت و تجارت به صورت مفید استفاده گردد.

افتخار شرکت داوین به انتخاب و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین قطعات و بدنه های مربوط به پرنده های بدون سرنشین می باشد. همچنین یکی از مواردی که این شرکت را در بین مشتریان استفاده از پرنده های بدون سرنشین محبوب نموده و بالطبع خواهد نمود، نحوه آموزش و ارائه خدمات پس از فروش و به کارگیری مجرب ترین و با تجربه ترین افراد در امر ساختن پهپادها می باشد. کارمندان این شرکت همگی دارای اطلاعات علمی و عملی در زمینه پهپادهای تجاری بوده و همواره شرایط علمی و اطلاعات عمومی خود را به روز نگه می دارند. در واقع شرکت داوین از بهترین گزینه ها برای نقشه برداری هوایی، تصویر برداری هوایی و یا انجام دیگر خدمات هوایی برای شرکتها و سازمانهای مختلف است.

مشتریان ما با استفاده از محصولات، خدمات و اطلاعات ارائه شده فوق، از سرمایه گذاری های مجدد، بی نتیجه، ریسکهای ایمنی و امنیتی در امان خواهند بود.

شرکت داوین آماده است تا در امر گزینش بهترین مالتی روتور جهت مصارف نقشه برداری هوایی، در امور امنیتی، صنعتی، امداد و نجات، پشتیبانی، تصویر برداری حرفه ای سینمایی و انجام فعالیتهای هوایی دیگر توسط پهپاد نماید.

علاقمندان و مشتریان ما میتوانند برای اطلاعات بیشتر در رابطه به شرکت داوین به پایگاه اینترنتی شرکت به آدرس www.DavinUAS.com مراجعه نمایند.

*با تشکر که در گفتگوی نشریه عصر کیمیاگری شرکت کردید.

من نیز تشکر می کنم از اینکه فرصت معرفی فعالیتهای شرکتمان توسط نشریه وزینتان فراهم شد.